charlotteinthailand.reismee.nl

outreach, inkopen en feest!!!

Begin van de week heb ik wat kantoorwerk gedaan, waaronder het maken van sponsorkaarten voor de kinderen. Elk kind krijgt een kaart met daarop de persoon of personen die dit kind sponsoren en uit welk land ze komen. Het blijkt namelijk dat de kinderen graag willen weten wie hen geld geeft om naar school te gaan en privéspulletjes te kunnen kopen. Het is fijn om het spelen met de kinderen en het soms psychisch zware werk af te kunnen wisselen met wat kantoorwerk (en daarmee meteen de kleinere dingen te kunnen doen die vaak blijven liggen).

Donderdag was zoals gebruikelijk outreach-dag, maar dit was de donderdag van de maand waarbij we alle gezinnen bezochten om ze de maandelijkse boodschappen te brengen (eieren, rijst, olie, bouillon, etc.). Bij een van deze gezinnen is afgelopen woensdag een vrouw van 37 jaar vrij plotseling overleden. Donderdag was de begrafenis en we zijn even bij haar thuis geweest, wat heel speciaal was om mee te maken.

Vrijdag zijn Kate en ik inkopen gaan doen van het geld dat ik heb mogen inzamelen met hulp van velen om mij heen. Ik heb 2 weken rond gekeken om te kunnen besluiten waar ik het bedrag aan uit zou willen geven en om te kunnen zien wat de kinderen nodig hebben. De kinderen hebben hier alle basisvoorzieningen die ze nodig hebben en zijn zelfs voorzien van wat luxe, zoals een tv en dvd-speler. Speelgoed hebben ze in overvloed, dus daar wou ik niets van aanschaffen. Voor het huis met de meiden van 6 tot 12 jaar (Jan & Oscar House) heb ik daarom, samen met Kate, besloten een leeshoek te gaan maken voor de meiden, zodat ze zowel hun Thai als Engels kunnen bijhouden en verbeteren. We hebben een paar grote kussens gekocht, 17 boeken waarvan de meeste zowel Thai als Engelse tekst hebben en een schattig roze boekenkastje. Aangezien deze meiden graag batmintonnen en ze op dit moment maar 10 rackets hebben waarvan sommige te zwaar zijn voor de jongste meiden heb ik daarnaast ook nog 10 batmintonrackets en shuttles gekocht. De meiden kunnen dus weer even vooruit en er is voor ieder wat wils.

Laughing

Vandaag was het groot feest. Father Shae is donderdag terug gekomen van zijn bezoek aan Amerika, waar hij 2 maanden is geweest om geld in te zamelen. Vandaag was hij jarig, wat natuurlijk een goede reden is voor een feestje. Met z’n alle gezellig in de grote hal, waarbij ieder huis iets had voorbereid, waaronder dansjes en liedjes. Een deel van de kinderen die op het moment aan het studeren zijn en dus niet bij Sarnelli wonen waren vandaag speciaal voor de verjaardag van Father Shae hierheen gekomen. Als lunch hadden we pizza met coke en als toetje cupcakes, de kinderen hebben genoten!

Reacties

Reacties

Jos

Volgens mij voel je je daar als een vis in het water, Charlotte!
Wat lijk je trouwens veel op je vader!

Hou 't nog even vol. Maar dat zal wel lukken.
Groeten,
Jos

Josefien

Wat een bijzondere dingen allemaal. Dat je dat treft een vrouw zo jong en plotseling overleden. Dat jullie erbij mochten. Mooie spulletjes voor de meiden, inderdaad nuttig en leuk/sportief!! Had je veel geld! Ik zie je genieten, super. Dag meis dikke knuff en liefs x

Christel

Leuke dingen gekocht Charlotte, fijn dat t geld een goede bestemming krijgt. Ben trots op je hoe je het daar allemaal doet! Dikke kus .

Marluuke

Charlotte, ontzettend leuk om je verhalen hier te lezen! Heel fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en je hebt de Sarnelli-familie en alle lieve kinderen al in je hart gesloten lees ik, en andersom! Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een mooi idee om een leeshoek te maken met Kate. Doe haar maar heel veel groeten, veel knuffels voor de kinderen en geniet van alle mooie momenten! Veel groeten, Marluuke

Mark

hallo Charlotte, ik had al een paar dagen uitgekeken naar een verhaal maar het kwam maar niet, een goed teken want dan ben je lekker bezig en heb je dus geen tijd om te schrijven.Fijn om te lezen dat je nuttige dingen gekocht hebt voor de bewoners daar en dat je alles van te voren goed hebt overwogen maar daar ken ik je wel voor. goeie tijd nog daar en geniet (maar dat hoef ik eigen
lijk niet te zeggen want dat zie ik wel op de foto"s)

jose

hoi Charlotte, wat zie je er goed uit .
En inderdaad goed overwogen wat je uitgezocht hebt.
Geniet nog van alles. Liefs José

ingrid(vriendin van christel)

HALLO CHARLOTTE , WAT EEN AVONTUUR BEN JIJ AANGEGAAN IN HET VERRE THAILAND, HEEL ERG LEUK OM TE HOREN EN TE ZIEN WAT JE DAAR DOET. T ZAL JE VEEL VERDOENING GEVEN EN FIJN DAT JE OOK KUNT KIJKEN WAT JE KUNT KOPEN VOOR DEZE KINDEREN, IK WENS JE EEN FANTASTISCH TIJD DAAR, GROET INGRID.

Esther

Lieve Charlotte,
Mooi om je verhalen te lezen en zo toch dichtbij te zijn, dichtbij het avontuur dat je aangegaan bent! Zo bijzonder om te lezen dat je eigenlijk direct bij hun hoort en dat het aanvoelt als een grote familie. Dat is bijzonder en het fijne is dat je hun zelf ook veel kunt geven. Een dankbare wisselwerking.
Ik ben hartstikke trots op jou!
Geniet daar, van de kinderen en het mooie Thailand!
Dikke kus, Esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!