charlotteinthailand.reismee.nl

eerste 'echte' dag bij Sarnelli

Na een heerlijke nacht slapen (met name door de airco in de slaapkamer) heb ik een fijne, rustige dag gehad bij Sarnelli. Ik mocht uitslapen vanwege mijn reis, terwijl de rest van de vrijwilligers (2 meiden en 1 jongen) samen met een aantal mensen van het personeel en een aantal kinderen rijst gingen planten. De kinderen hebben 5 dagen vakantie vanwege bouddhistische feestdagen.

Na de lunch, welke overigens heerlijk is hier, zijn we samen met Kate (mijn begeleidster en tevens de verpleegkundige) naar House of Hope enJan and Oscar House gegaan. Deze liggen naast elkaar op 2 kilometer afstand van het huis waar ik verblijf. Bij House of Hope wonen de kinderen van 0 tot 6 jaar en bij Jan and Oscar House wonen de meisjes van 6 tot 12 jaar. Ik heb eerst met de oudere meiden gespeeld, ze waren dol op het spel 'uno' en hebben ook hun eigen spelletjes, welke ze me geleerd hebben. Tevens waren ze allemaal erg nieuwschierig en vonden het een feestje om met de vrijwilligers te mogen spelen.

Daarna zijn we doorgelopen naar House of Hope, aangezien de tijd voor het middagdutje voorbij was. ik heb daar met de jongere kinderen mogen spelen en de baby's mogen knuffelen. Het is ongelofelijk hoe makkelijk de kinderen hier zijn en absoluut niet bang zijn voor vreemden. Ze behandelen je als een van hen en ik heb inmiddels wel gemerkt dat dat is waar de mensen hier heel goed in zijn. Ik voelde me vanaf het begin welkom.

's avonds zijn we samen met Kate naar het centrum van Nong Khai gegaan om iets te eten en naar de zaterdagavondmarkt te gaan. Een hele ervaring en mooi om te zien.

Morgen heb ik de mogelijkheid naar de kerk te gaan, maar de mis begint om 7 uur 's ochtends, dus het ligt eraan hoe laat ik wakker ben of ik naar de mis ga. Eind van de ochtend komen er nog 2 vrijwilligers die voor een paar dagen blijven.

Nu lekker douchen en dan slapen, want het is hier 5 uur later dan in Nederland, dus bijna bedtijd.

Reacties

Reacties

Christel

Hi Charlotte,
Dit klinkt allemaal heel erg leuk, volgens mij heb je t al naar je zin. Ik zag je filmpje : ziet er mooi en netjes uit. Ook de foto van Laos, mooie omgeving. Veel plezier XXX

Josefien

Lieve Charlotte wat klinkt het allemaal fijn & warm! Letterlijk en figuurlijk. Ik zie een stralende nicht waar ik zeer rots op ben!! Je geniet. Dat koppie naast je :-)) Slaap lekker meis xx

Judith

Lieve Charlotte, je straalt een en al vreugde uit. Houden zo. Ik zie dat je inderdaad al in hun harten welkom bent.
Rust goed uit. Xxx

Joost

Hoi Charlotte. Fijn dat je een goede reis hebt gehad en de eerste ontmoetingen goed zijn geweest. Veel plezier de komende dagen. En geniet van het mooie weer. Groetjes van je oom

oma Pleunis

Hi Charlotte,
Leuk om je verhaal te lezen en de foto,s te zien.
Ik ben heel trots op je.

Dikke kus, oma

Marie-Anne

Mooi en fijn om te lezen dat je zo warm welkom wordt geheten. Wat een schatjes om te zien :) Enne je boft met de airco!

Esther

Wat fijn dat je reis goed is verlopen en wat een mooie foto's! Als ik zo je eerste verhaal lees, is het nu al heel bijzonder dat je daar mag zijn en de kinderen kunt helpen. Ja, je straalt, mooi om te zien!!! Ben heel benieuwd naar je verdere reisverhaal! Geniet van dit avontuur en van het mooie Thailand! Liefs en dikke kus, ook van Rob en Esmee & Sem

Danielle

Lieve Charlotte,

Goed om te lezen dat je fijn bent verwelkomt!
Zet hem op daar , we volgen je

Dikke kus ook van Lizz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!